پنج راه ساده برای پایین آوردن تب

بسیاری از والدین، دوست ندارند که کودکانشان در هنگام تب دارو مصرف کنند اگر این ، درمورد شما نیز صدق می کند، بیایید برخی از گزینه های مؤثر و طبیعی را برای زمانی که فرزند شما دارای درجه حرارت بالا است مرور کنیم

استراحت:در زمان ابتلا به تب استراحت بسیار مهم است. در طول این زمان، شما باید درجه حرارت بدن را هر ۲ ساعت یک بار اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید به درجه تب خطرناک نرسد. در حین استراحت باید بدن را به خوبی هیدراته کرده و آب از دست داده بدن به وسیله عرق کردن را با آب یا مایعات دیگر جایگزین کنید.

دوش گرفتن:حمام یک راه بسیار عالی برای پایین آوردن تب است. وان را با آب ولرم پر کرده و در آن استراحت کنید. دمای آب باید به گونه ای انتخاب شود که ۱ الی ۲ درجه از درجه حرارت بدن سردتر باشد.

جوراب مرطوب: این روش یک روش درمان طبیعی سنتی برای پایین آوردن تب است. برای این کار، شما یک جفت جوراب پنبه ای نیاز دارید. اول از همه، جوراب را در آب سرد خیس کنید و سپس آب اضافه آن را با فشار دست بگیرید. بعد از آن جوراب را بپوشید و برای اطمینان یک جفت جوراب پشمی روی آن به پا کنید

خوردن نوع مناسب از مواد غذایی :این یک واقعیت است که غذاهای خاص می توانند بر سیستم ایمنی بدن تاثیر داشته باشند. وقتی بدن گرسنه است سلول های بیشتری برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن آزاد می کند از طرفی سیر شدن نیاز به فرآیند هضم دارد که این فرآیند موجب می شود بخش زیادی از انرژی بدن هدر رود این در حالی است که بدن برای کنترل عفونتی که باعث تب شده است نیاز به انرزی دارد. البته برای حفظ سیستم ایمنی بدن شما باید مقدار کمی از مواد غذایی مغذی را مصرف کنید.غذاهای غنی از ویتامین C شامل مرکبات، کلم بروکلی، گواوا، کیوی، توت فرنگی، فلفل، پاپایا و انواع توت ها (که ویتامین C بسیار بالایی دارند) می باشد.

یکی دیگر از بهترین درمان ها برای عفونت ها خوردن سوپ مرغ است زیرا ترکیبی از سبزیجات و مرغ به تقویت پاسخ ایمنی بدن کمک می کند. یکی دیگر از دلایل مصرف سوپ، زمانی که تب دارید این است که این غذا مایع است و به هیدارته نگه داشتن بدن کمک می کند. هنگام غذا خوردن باید به بدن خود گوش فرا دهید و زمانی که بدن فرمان توقف در خوردن را اعلام کرد از آن تبعیت کنید زیرا پرخوری بر روی سیستم ایمنی بدن شما فشار وارد می کند.

نوشیدن چای گیاهی برای پایین آوردن تب

چای گیاهی بدن شما را هیدراته نگه خواهد داشت و با ترویج عرق کردن تب را کاهش می دهد.