اراف RF – نیک لیزر – کاربردهای اراف RF ترماژ در زیبایی پوست

اراف RF-نیک لیزر

اراف RF و کاربرد آن در زیبایی پوست :

اراف RF در سیستم های RF زیبایی پوست دارای تجهیزات ایمن و موثر با توان و عمق نفوذ قابل تنظیم بوده که امواج را به داخل پوست هدایت میکند.

جریان اراف RF فرکشنال توسط الکترودهای بای پولار (دوقطبی) یا مونو پولار (تک قطبی) ایجاد می شوند.

در پروب بای پولار دو الکترود مجاور هم و امواج در سطح موضع تماس جریان میابد. لذا عمق نفوذ امواج کم و سطحی است. در RF با پروب مونو پولار یک الکترود در هندپیس و الکترود دیگر پلیتی است که با بدن در تماس است و امواج بین دو الکترود ناگزیر از فاصله بین دو الکترود رد و بدل میشود. لذا عبور جریان و امواج از بافت اتفاق می افتد.

عبور جریان از پوست باعث ایجاد گرما میشود که البته این گرما ناشی از حمل انرژی گرمایی نیست بلکه با تغییرات زیر باعث ایجاد گرما می شود :

  • نوسان مولکولی با فرکانس بالا در مقابل نوسان اعمال شده توسط امواج RF : که با توجه به محدوده فرکانسی تجهیزات RF (چند میلیون در ثانیه) گرمای موثر ایجاد میکند.
  • اصطحکاک و مقاومت ذاتی بافتها در برابر عبور جریان : مقاومت بافتها باعث ایجاد گرمای قابل استفاده میگردد.
  • چرخش مولکولهای دو قطبی نظیر آب : مولکولهای آب درون بافت که دارای دو سر شارژ مثبت و منفی است جهت همسو شدن با میدان الکترومغناطیسی با نوسان بالا تغییر میکند و با چرخش مولکولی نیز باعث ایجاد گرما میشود.
اراف فرRF-نیک لیزر

عملکرد RF جوانسازی بر پوست :

امواج الکترومغناطیسی RF که در حین عبور از داخل پوست ایجاد حرارت می کند (اگر دمای داخل درم به ۴۵-۴۰ درجه برسد کلاژن سازی فعال و آغاز می گردد.) با افزایش جریان خون زیرپوستی و نیز ایجاد فعل و انفعالاتی در بافت باعث افزایش کلاژن سازی و جوانسازی و محکم شدن پوست می شود.

امواج رادیویی غیر قابل یونیزه بوده لذا استفاده از آن جهت زیبایی هیچ گونه آثار سوء قابل توجهی روی بافت های مجاور استفاده از رادیو فرکانسی ایجاد نمی شود.

اراف RF-نیک لیزر

از امواج رادیو فرکانسی RF توسط دستگاههای مختلف کاربردهای متفاوتی میتوان بدست آورد:

  • RFهای جوانسازی (جهت تحریک و ساخت کلاژن و جوانسازی پوست استفاده میشود)
  • RFهای لاغری (جهت حذف چربی های اضافی تجمع یافته در هیپودرم)
  • RFهای جراحی یا Surgery (جهت برش و جراحی های کوچک پوست استفاده میشود)