تزریق کربوکسی – نیک لیزر – روش کلی تزریق کربوکسی در هر ناحیه

تزریق کربوکسی

 

تزریق کربوکسی به طور کلی در جوانسازی پوست تزریق انتیرا درمال و برای درمان چاقی موضعی تزریق جلدی مناسب است.

روش تزریق و پروتکل های درمانی در هر موضع :

  • جوانسازی :

در جوانسازی صورت از سوزن گیج ۳۰، زاویه ورود کمتر از ۱۵ درجه، حداکثر جریان ۸۰ سی سی در دقیقه تزریق به فواصل ۲-۱ سانتیمتر روی پوست می باشد. درمان ۸-۴ جلسه به فاصله ۴ تا ۳ هفته یکبار می باشد. جریان یافتن CO2 در حین و بعد از تزریق در اطراف بافت هدف قابل مشاهده است و نقطه پایان تزریق دیده شدن اریتم و یا تورم است.

  • اطراف چشم (Pre orbital)

در تمامی موارد درمانهای اطراف چشم نظیر حلقه سیاه دور چشم، چروک، خون مردگی و شلی پوست زیر چشم از سوزن گیج ۳۰G از تکنیک انتیرادرمال، زاویه ورود ۱۵ درجه میزان ورود نیدل ۴ میلیمتر و با CO2 گرم می باشد. تعداد جلسات ۸-۴ جلسه و به فاصله هر ۴-۲ هفته یکبار و حداکثر جریان یا (Flow) بین ۶۰-۴۰ سی سی در دقیقه می باشد. ( کمتر از ۲ هفته یکبار امکان لیزر کردن چربی زیر چشم را به همراه دارد.)

۱۰-۵ دقیقه بعد از تزریق اریتم مختصری دیده می شود که ممکن است همراه با تورم پلک فوقانی باشد.

در درمان Eye Fat Pad تزریق از ترکیب تکنیک اانیترادرمال و زیرجلدی استفاده می شود و بهتر است که از CO2 خنک استفاده شود.

تزریق کربوکسی
  • درمان ریزش مو :

از گیج ۳۰ ، انیترادرمال و بفاصله ۵/۱-۱ سانتیمتر و میزان تزریق در هر موضع ۸ سی سی می باشد و زمان پایان تزریق اریتم و کمی تورم می باشد.

استریا :

در استریاهای قدیمی و عمیق درمان م<ثرتر می باشد تکنیک تزریق انیترادرمال و زیرجلدی با گیج ۳۰ ، CO2 گرم حداکثر جریان ۱۵۰-۸۰ سی سی در دقیقه و تعداد جلسات درمانی ۱۰-۴ جلسه می باشد. در تزریق در استریا بدلیل پارگی بین بافتی بادکنکهای کوچک و متصل بهم پس از درمان در موضع قابل مشاهده است و پس از ۱۰ دقیقه از بین می رود.

  • بافت چربی ( لیپولیز) :

گیج ۳۰، زاویه ورود نیدل مستقیم ۹۰ درجه و به داخل بافت چربی است البته اگر میزان چربیی موضع کم باشد زاویه ۴۵-۳۰ درجه نیدل را وارد می کنیم و بفاصله ۱۰ سانت تزریق ها انجام می شود . تعداد جلسات ۱۲-۶ جلسه و میزان تزریق هر موضع ۱۰سی سی می باشد. برای تزریق چربی ران بهتر است بالا و پایین ران را آهسته و بعد تزریق انجام گردد.  تزریق در بعد از لیپوساکشن کمی دردناک بوده و جهت از بین بردن چربیهای باقیمانده و سفتی پوست دو روز یکبار تزریق انجام شود.

در کربوکسی تراپی از چه دستگاهی استفاده می نمائیم ؟

ابتدا دستگاه مجهز به فیلتر باشد که فیلتر  علاوه بر کاهش آلوده شدن گاز، به تنظیم جریان Flow گاز نیز کمک می کند. و دارای تنظیم کننده فشار گاز خروجی و قابلیت گرم کردن گاز را جهت کاهش درد بیمار داشته باشد.