درمان با پلاسما – نیک لیزر – توصیه های بعد درمان با پلاسما

درمان با پلاسما

بهبودی و دوره پس از درمان با پلاسما

درمان با پلاسما،با انرژی بالا باعث قرمزی خفیف تا متوسط پوست و قهوه ای شدن و ریختن یا پوسته پوسته شدن در طی ۵ تا ۱۰ روز بعد از درمان می شود. در این هنگام به بیماران توصیه می شود که برای جلوگیری از زخم شدن، پوست کهنه یا مرده خود را نکند.

در طول دوره بهبودی توصیه می شود که محل درمان با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مرطوب مراقبت شود.

معمولا نتایج درمان با پلاسما، سریع اتفاق می افتند اما به تدریج در طی زمان روند بهبودی بیمار پیشرفت میکند. مطالعات بالینی نشان می دهد که پیشرفت بهبودی حداقل تا یک سال پس از درمان ادامه دارد.

توصیه های بعد از درمان با پلاسما

  • بلافاصله بعد از پلاسماتراپی از زینک استفاده نمائید و تا پایان التهاب که ممکن است ۷-۳ روز به طول انجامد ادامه دهید.(نحوه استفاده : هر ۳-۲  ساعت یکبار دوباره شارژ نمائید.)
  • بعد از درمان با پلاسما،تا ۲۴ ساعت از شستشوی پوست خودداری نمائید.
  • بعد از ۲۴ ساعت پس از شستشو از سیکالفیت استفاده کنید و روزها از زینک همرا با سیکالفیت و شب از سیکالفیت تنها استفاده نمائید.
  • در درمان با پلاسما (بلفاروپلاستی) بعد از ۵-۴ روز از کرم های مرطوب کننده و ضد چروک دور چشم جهت بازسازی بهتر استفاده نمائید.

یادآوری :

  • استفاده از زینک جهت کاهش التهاب و مراقبت از آفتاب را جدی بگیرید.
  • پوست را کاملاً از آلودگی محافظت نمائید.
  • از کندن کراست های روی پوست جداً خودداری نمائید و اجازه دهید خود به خود از روی پوست بریزد.عوارض و اثرات جانبی پلاسمابه نظر می رسد که پلاسما توسط اکثر بیماران، به ویژه درمان های با انرژی کم، بسیار قابل تحمل است. اصلاح صورت برای اقایان یا استفاده از لوازم ارایش برای خانم ها، در مدت کم پس از درمان مجاز است. در بیشتر موارد، بیماران می توانند به طور مستقیم پس از درمان یا روز بعد، بسته به شرایط پوست خود و درمان، به کار روزمره خود ادامه دهند.تاکنون هیچ عوارض جانبی عمده ای گزارش نشده است. برخی از اثرات و عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد، به ویژه پس از درمان با سطح بالای انرژی عبارتند از:پوست ریزی بیش از حد (پوسته پوسته شدن، لایه لایه شدن) و ایجاد یک یه سفت بر روی پوست

    قرمزی و تورم تا یک هفته پس از درمان ادامه دارد که این امر می تواند با استفاده از بسته یخ در فواصل ۱۰ دقیقه ای برای ۲۴ ساعت اول بهبود یابد. این قرمزی در بیمارانی که دو پاس انرژی بالا دریافت کرده اند، می تواند از ۶ تا ۸ هفته پس از درمان ادامه یابد.